Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej

Jak prowadzić bloga firmowego

Czym jest blog firmowy? Po co przedsiębiorstwa prowadzą blogi? Jakie przynoszą korzyści? Jak je prowadzić? Odpowiedzi na te pytania i jeszcze więcej znajdziecie właśnie w tym artykule.

Czym jest blog firmowy?

Blog firmowy jest częścią content marketingu, jedną z wielu form promocji biznesu wykorzystywanych w świecie Internetu. Przyczynia się do zwiększania świadomości marki wśród Klientów, wspiera rozwój relacji między marką a jej odbiorcą oraz jest jednym z elementów wspierających kreowanie wizerunku marki. Blogi prowadzone przez przedsiębiorstwa są także świetnym narzędziem w pozycjonowaniu marki w Internecie (teksty i używane w nich frazy wspierają widoczność firmy w Internecie). Dodatkowo blog pozwala na prowadzenie tzw. owned media, ponieważ jest tworzony przez firmę samodzielnie, przez co ma nad nim pełną kontrolę.

Prowadzenie bloga firmowego

Prowadząc bloga firmowego, tworzymy idealne i niezależne środowisko do promowania marki, jej produktów czy usług. Blogi, które zawierają wartościowe informacje, mogą w naturalny i organiczny sposób „promować się”, pozwalają także na zbudowanie niesamowitej sieci potencjalnych Klientów. Poza tym wpisy umieszczane na blogu znacznie uatrakcyjniają ofertę firmy, zwiększają świadomość marki i wzmacniają zaufanie odbiorców względem tego brandu.

Wracając do wspomnianego wyżej tematu pozycjonowania – blogi umożliwiają zamieszczanie odnośników – linków wewnętrznych. Co to daje? Zabieg ten wspomaga pozycjonowanie organiczne strony, nakierowując na najistotniejsze podstrony i przekierowując odbiorców do podobnych tematycznie produktów i usług z oferty.

Blogi firmowe pozwalają na wykorzystanie potencjału marketingowego branży oraz firmy. Dają one wiele możliwości reklamy. Od promocji i zasięgów organicznych, poprzez wykorzystywanie wpisów do płatnej promocji, targetowania artykułów do danej grupy docelowej, do retargetingu, czyli ponownego przekierowania. To na blogu możesz pochwalić się swoją kreatywnością i powiązać całą markę właśnie z tą cechą.

Blogi firmowe umożliwiają także przekazanie wiedzy, zwłaszcza tej niszowej. Wówczas firma może cieszyć się wizerunkiem eksperta w swojej dziedzinie. Dzielenie się wiedzą, sugerowanie odbiorcom rozwiązań ich problemów, wskazówki i porady – to wszystko dzięki profesjonalnej wiedzy, niewielkiemu elementowi rozrywki i odpowiedniej promocji zwiększa szansę na zbudowanie silnych relacji z odbiorcą.

Blogi firmowe są także świetnym uzupełnieniem mediów społecznościowych, z których korzystamy na co dzień. Działania polegające na promowaniu i udostępnianiu linków są bardzo przydatne: zwiększają zasięgi, ściągają kolejnych czytelników, budują zaangażowanie odbiorców. Dodatkowo blogi są naturalnym środowiskiem sprzedaży i eksponowania produktów i usług, na przykład poprzez foto i wideo. Co więcej, pomagają w budowaniu swojej pozycji w Google i w świadomości jej użytkowników.

O czym pisać na blogu firmowym

Zdarzają się sytuacje, że bardzo chcemy zamieszczać treści na blogu firmowym (lub zaczęliśmy już to robić), ale brakuje nam pomysłów na kolejne tematy. Skąd brać inspiracje? Mamy kilka wskazówek, które pomogą rozwiązać problem braku weny:

  1. warto zapisywać wszystkie pomysły, jakie przychodzą nam do głowy, ponieważ w ten sposób zawsze będziemy mieć jakiś temat w zanadrzu;
  2. korzystając z baz słów kluczowych (np. w Senuto lub darmowym Google Keyword Pannerze), w łatwy sposób można znaleźć pomysły na artykuły, sprawdzając tym samym, jakie frazy w wyszukiwarkę wpisuje dana grupa docelowa;
  3. koncepcji na artykuły można szukać także w zestawieniach najnowszych książek branżowych – zawierają one szeroki zakres informacji i zagadnień, które warto poruszyć na blogu firmowym;
  4. odwiedzając spotkania branżowe, można się dowiedzieć, jakie pytania zadają odbiorcy, czego chcieliby się dowiedzieć i jakie tematy ich interesują;
  5. inspiracji warto szukać także na innych blogach związanych z daną działalnością – przeglądając ich treści, łatwo wymyślić ciekawe tematy;
  6. kopalnią inspiracji są media społecznościowe – to tam znajdują się najnowsze informacje ze świata oraz prowadzone są wszelkie dyskusje wśród internautów, np. na grupach tematycznych.

Przykładowe blogi firmowe

Poniżej przedstawimy przykłady blogów firmowych – jednych z najlepszych, na których warto się wzorować.

Jednym z nich jest blog prowadzony przez Lidl Polska – Kuchnia Lidla. Na portalu znaleźć można ogrom przepisów, poradników i ciekawostek, które bez problemu można filtrować i wyszukiwać. To co wyróżnia Kuchnię Lidla, to przede wszystkim sekcja z krótkimi relacjami filmowymi ze spotkań ze znanymi ludźmi. Wszystko prowadzone jest w luźnej i rozrywkowej atmosferze, ale jednocześnie merytorycznie.

kuchnialidla.pl

Jako kolejny przedstawimy blog prowadzony przez Orange Polska. Jako wielkie przedsiębiorstwo specjalizujące się w kilku obszarach, dzięki swojemu dużemu zasięgowi, świetnie wykorzystało narzędzie, jakim jest blog firmowy. Zawarte na nim wpisy z różnorodnych dziedzin, publikowane w sporych ilościach – nawet kilka razy dziennie (!), pozwalają na kreowanie wizerunku marki stale obecnej w sieci i trafiającej w szeroki zakres zainteresowań odbiorców.

biuroprasowe.orange.pl

Z areny międzynarodowej warto wyróżnić amerykańską sieć supermarketów Walmart. Prowadzony przez tę sieć blog ‘Walmart Today’ stał się nieodłączną częścią działań promocyjnych sklepów tej marki. Serwis umożliwia dzielenie się i informowanie Klientów o prowadzonych przez tę sieć działaniach. ‘Walmart Today’ wyróżnia przede wszystkim forma wpisów, które są krótkie, zróżnicowane, ale także dopracowane pod każdym względem: szaty graficznej, struktury, formy, przekazu i funkcjonalności.

Zależy Ci na skutecznym content marketingu?

Blog firmowy i pozycjonowanie – oferta

Jeśli jeszcze wahasz się nad założeniem bloga firmowego i zastanawiasz się, czy warto – mamy nadzieję, że nasz artykuł pozwolił rozwiać Twoje wątpliwości. Zapraszamy również do kontaktu z naszą agencją w celu zapoznania się z ofertą content marketingu i SEO – zespół naszych specjalistów doradzi, jakie treści warto publikować, jak działa w tym zakresie konkurencja i przeanalizuje potrzeby Twojej firmy. Na tej podstawie przygotujemy wysokiej jakości treści, zawierające nie tylko merytoryczną wiedzę, ale również odpowiednie słowa kluczowe, które pomogą Ci zająć wyższe pozycje w wyszukiwarce Google. Możemy założyć i zarządzać Twoim blogiem, a Ty nie musisz się niczym martwić.

Skontaktuj się z nami!

Fabrykaidei.pl – Kontakt
na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w związku z wysłaniem danych przez formularz. Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwość ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest Fabryka Idei Sp. z o.o. al. Karkonoska 10, 53-015 Wrocław