Organizacja eventów – 4 powody, dla których warto je planować

Organizacja eventów - powody, dla których warto to robić

Impreza firmowa, udział w targach lub konferencji, drzwi otwarte dla klientów – eventy w mniejszym lub większym stopniu towarzyszą firmom niemal na każdym kroku. Zacznij świadomie korzystać z potencjału event marketingu i czerpać z niego realne korzyści dla swojej marki. Sprawdź, dlaczego organizacja eventów może pomóc Ci wyprzedzić konkurencję. 

Spis treści:

Organizowanie eventów w Polsce

Event marketing to wciąż jedna z najskuteczniejszych form reklamy, mimo że mocno odczuła skutki pandemii. Według raportu Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce w 2021 roku zorganizowano ok. 6,4 tys. spotkań i wydarzeń. Dla porównania w 2019 roku takich realizacji było 24,5 tys. Przed dwoma laty co drugi event był wydarzeniem korporacyjnym i motywacyjnym, 43% stanowiły konferencje i kongresy, a 7% targi i wystawy. 

Kluczem do sukcesu jest określenie celu, jaki chcesz osiągnąć poprzez organizację eventu – zachęcenie do zakupu, zwiększenie rozpoznawalności marki, a może edukacja klientów. Za pośrednictwem eventu możesz informować, uczyć, inspirować, a nawet zaskakiwać. Dlatego starannie dobierz rodzaj wydarzenia do Twoich celów biznesowych. Zdobędziesz w ten sposób szansę na budowanie prawdziwych relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami, którzy mogą pogłębić swoje zaufanie do marki i nawiązać z nią bezpośrednią interakcję.

Co zyskujesz, organizując eventy?

Wiele osób za hasłem “event” widzi pochłaniające duże budżety wydarzenia, które dla wielu właścicieli firm wydają się fanaberią. Czy słusznie? Nie. Przeczą temu też statystyki. Z badania przeprowadzonego przez financesonline.com wynika, że aż 70% osób staje się stałymi klientami marki po tym, jak bierze udział  w eksperymentalnym evencie (marketing doświadczeń świetnie się sprawdza do tego celu). 

Co więcej, eventy zdaniem 68% marketerów B2B są skutecznym narzędziem sprzedażowym – pomagają generować największą liczbę potencjalnych klientów business to business. Również sami konsumenci wśród najlepszych metod reklamowych wymieniają strony internetowe firmy (44%), eventy i doświadczenia (41%) oraz sklepy stacjonarne (29%).

Z jakich powodów warto jeszcze organizować eventy? Sprawdź.

Wzrost zaangażowania klientów

Eventy w przeciwieństwie do wielu innych form reklamowych w największym stopniu angażują uczestników. Dostarczają im doświadczeń i emocji, które bardziej zapadają w pamięć niż reklama Google Ads czy sponsorowane posty na Instagramie. 

Marketing wydarzeń humanizuje marki, buduje autentyczne relacje z uczestnikami. Sprzyja temu bezpośredni kontakt twarzą w twarz oraz dialog o potrzebach, usprawnieniach i oczekiwaniach. W trakcie eventu odbiorca nie czuje się jak target, ale partner w działaniach.

Jeżeli sprzedajesz naturalne kosmetyki, możesz przeprowadzić w weekend darmowe ekowarsztaty. Akcję nagłośnić w social mediach i zdobyć w ten sposób uwagę osób, które dotąd nawet o Tobie nie słyszały. 

Budowanie świadomości marki

Organizacja eventu jest też doskonałą okazją do budowania świadomości marki lub umocnienia dotychczasowej pozycji lidera na rynku czy eksperta w branży. Na przykład, serwis sprawnymarketing.pl organizuje co roku konferencję I love marketing, która korzystnie wpływa na wizerunek portalu. Uczestnicy zapamiętują nazwę organizatora, a informacja jest rozpowszechniana w mediach społecznościowych. 

Nasza agencja eventowa organizowała Dzień Zwierząt dla sieci Kaufland, co było świetną okazją do promocji produktów marki, ale nie tylko. Na wydarzenie zaproszono specjalistów – m.in. weterynarza, groomera, trenera psów i behawiorystę. Na pupilów i ich właścicieli czekały małe upominki. Taki event to dobry sposób na utrzymanie lojalności dotychczasowych klientów. 

Generowanie leadów

Eventy mogą być też źródłem pozyskiwania leadów. W wydarzeniach biorą zwykle udział osoby zainteresowane daną tematyką lub poszukujące konkretnej usługi czy produktu. Znajdują się oni więc często na ostatnim etapie lejka sprzedażowego, jakim jest decyzja i zakup. Poza tym jeśli otrzymasz dane kontaktowe do potencjalnego klienta, możesz je wykorzystać do przyszłych działań marketingowych.

Zwiększenie rozpoznawalności

Jeśli od niedawna działasz na rynku, organizacja eventu pomoże Ci wypromować markę, wzbudzić zainteresowanie i zdobyć rozgłos w lokalnych mediach czy social mediach. Trudno jednak poznawać asortyment i usługi jedynie na podstawie opisów na stronie. Dlatego warto znaleźć jakiś punkt zaczepienia – wydarzenie na żywo jest ku temu świetnym pretekstem.

Organizacja eventów – jak zacząć?

Event powinien wpisywać się w Twoją strategię marketingową i wyznawane wartości. Jeżeli na co dzień nie jesteś w szczególny sposób przywiązany do kwestii ekologii, ekomarketing i organizacja eventów tego typu będą w Twoim wykonaniu niewiarygodne.

Zastanów się też, jak wiele zyskasz, kiedy Twój event  nie okaże się kolejnym przewidywalnym wydarzeniem, a będzie intrygował i wzbudzał emocje. Czasem szczypta prowokacji lub nutka rywalizacji szybciej pomoże Ci wypromować produkt czy usługę. 

Swego czasu Ikea w Alei Bielany we Wrocławiu zorganizowała turniej skręcania mebli, który mimo swojej prostoty okazał się niezwykle emocjonującym wydarzeniem. Każda drużyna miała 30 minut na zrealizowanie zadania, a złożone meble trafiły do jednego z domów dziecka.

Bez względu na to, czy organizujesz akcję sprzedażową, lokalny piknik dla mieszkańców czy event w kilku lokalizacjach, miej jasno określony cel, który będzie się łączył z filozofią Twojej marki. Zastanów się, kim jest Twoja grupa docelowa – co lubi, jak spędza czas, jak Cię postrzega.

Podczas eventu jak magnes na uczestników może działać prelekcja znanego eksperta czy influencera  bądź możliwość wygrania atrakcyjnych nagród i gadżetów. Podniesiesz również prestiż wydarzenia, tworząc wrażenie, że nie jest przeznaczone dla wszystkich. Stąd często konieczność zapisów e-mailowych na różnego rodzaju targi czy konferencje, nawet jeśli są darmowe.

Poznaj w praktyce siłę eventów

Marketing internetowy odgrywa kluczową rolę w promocji firmy, ale równie ważne okazuje się zaangażowanie i zaufanie, które jest efektem udziału w evencie. Jeśli dobrze rozpoznasz potrzeby swojej grupy docelowej, stworzysz najbardziej atrakcyjną formę reklamy, jaką jest wydarzenie na żywo. Takim działaniem możesz wyprzedzić o krok swoją konkurencję. Zapoznaj się z naszą ofertą eventów dla firm.

Chcesz zorganizować swój pierwszy event?