Event marketing – co to takiego i jakie cele można osiągnąć?

Event marketing jest jednym z najbardziej znanych i najkorzystniejszych narzędzi komunikacji  marketingowej. Narzędzie to posiada ogromny potencjał dla biznesu, ale często bywa mylnie utożsamiany z promowaniem eventów. To o wiele więcej!

Czym jest event marketing? Definicja

Event marketing to strategia wykorzystywana przez marketerów w celu promocji marki, usługi lub produktu w czasie rzeczywistym lub osobiście. Event marketing zajmuje się planowaniem wydarzeń, przygotowaniem ich strategii marketingowej, realizowaniem i analizą ich efektów. Wydarzenia te mogą odbywać się w Internecie lub poza nim, a przedsiębiorstwa mogą brać w nich udział jako gospodarze, sponsorzy i uczestnicy. Podczas eventów publiczność wchodzi w interakcję z produktem lub marką twarzą w twarz lub angażuje się w platformę rozwiązań dla spotkań poprzez serwisy społecznościowe, ankiety, funkcje dyskusyjne i czaty. 

Istnieje wiele różnych eventów, które firma może organizować. Aby przygotować holistyczny plan event marketingu, należy zadbać o to, by uwzględnić zarówno wydarzenia offline, jak i online, co umożliwi dotarcie do jak najszerszego grona potencjalnych konsumentów. 

Wydarzenia online

Eventy internetowe łączą prezenterów i uczestników za pośrednictwem interfejsu internetowego. Popularne rodzaje wydarzeń online to webinaria, wydarzenia wirtualne i wydarzenia transmitowane na żywo. Wydarzenia online są często mniej kosztowne niż wydarzenia osobiste i ułatwiają dotarcie do rozproszonej geograficznie publiczności.

Wydarzenia offline

Wydarzenia offline wymagają fizycznej obecności, a interakcje zachodzą osobiście. Chociaż często wiążą się z większymi nakładami inwestycyjnymi niż wydarzenia organizowane wirtualnie, wydarzenia offline umożliwiają budowanie relacji twarzą w twarz. Nie należy lekceważyć wpływu, jaki uścisk dłoni lub osobiste spotkanie może wywrzeć na potencjalnego klienta. Do typowych wydarzeń offline należą konferencje, imprezy nagrodowe, sesje networkingowe, sponsoring, doświadczenia VIP i konkursy, targi, seminaria oraz śniadania, lunche i kolacje.

Event marketing – jakie cele można osiągnąć?

Event marketing to narzędzie, które pozwala na osiągnięcie różnorodnych celów. Cel zależy wyłącznie od tego, jaką koncepcję wybierze firma. Badając swoją firmę od wewnątrz, można się dowiedzieć, czego tak naprawdę potrzebuje. Takie działanie pomoże określić, na jakie aspekty powinno się położyć największy nacisk. Oto najpopularniejsze cele event marketingu.

Cele sprzedażowe

Dzięki skorzystaniu z event marketingu oraz przygotowaniu odpowiedniej strategii można osiągnąć zachwycające wyniki sprzedaży. Stawiając za cel eventu zgromadzenie konkretnej liczby potencjalnych konsumentów, firma jest w stanie wygenerować ogromną liczbę leadów, którą można potem wykorzystać jako bazę w kampaniach sprzedażowych.

Cele wizerunkowe

Podczas organizowanych eventów dostaje się szansę na bezpośredni kontakt z dużą liczbą potencjalnych klientów i budowanie z nimi relacji. Między innymi wtedy mają oni okazję zapoznać się lepiej z ofertą danej marki. Nawet jeśli ich nie zainteresuje, to sam event zyskuje większą rozpoznawalność dla firmy i buduje więzi na linii odbiorca-marka.

Rekrutacja

Analizując współczesne działania zarządzania zasobami ludzkimi, można zauważyć, że tradycyjne sposoby poszukiwania nowych kandydatów na stanowiska w firmie są już przestarzałe. W tym momencie wiele przedsiębiorstw korzysta właśnie z event marketingu, organizując wydarzenia, które wykorzystuje do pozyskiwania pracowników. Na eventach branżowych pojawiają się osoby już zainteresowane daną dziedziną. Proces rekrutacji jest skrócony, ponieważ wystarczy, że firma pozna potencjalnych kandydatów i zweryfikuje ich umiejętności.

Employer branding

Employer branding to strategia komunikacji skoncentrowana na pracownikach i potencjalnych pracownikach firmy. Wizerunek marki wewnątrz organizacji ma bardzo duże znaczenie w komunikacji i atmosferze w firmie. Dlatego też warto organizować wewnętrzne wydarzenia przeznaczone dla wszystkich pracowników, ponieważ są one bardzo cennym źródłem informacji zwrotnej od współpracowników. Na jej podstawie można wprowadzać usprawnienia wewnątrz firmy, które sprawią, że będzie ona postrzegana jako dobry pracodawca, szczególnie jeśli takie działania będą promowane w social mediach.

Skuteczny event marketing – jak to zrobić dobrze?

Aby prowadzony przez markę event marketing był skuteczny, należy pamiętać o określeniu celu uczestnictwa w wydarzeniu lub jego organizacji. Trzeba również zadbać o narzędzia, które zostaną wykorzystane do pomiaru skuteczności działań, należy dobrać odpowiednią grupę docelową eventu. Aby postawione cele zostały skutecznie spełnione, warto postarać się o dopięcie takich wytycznych jak:

  • interesująca tematyka,
  • odpowiedni wybór gości specjalnych,
  • rozpoznawalność zaproszonych gości lub marki organizatora,
  • stworzenie pozytywnej otoczki wokół organizowanego wydarzenia za pomocą działań promocyjnych,
  • zadbanie o aktywność i atrakcje na event, które zaciekawią uczestników.

O czym warto pamiętać przed rozpoczęciem eventu?

Organizacja eventu może być bardzo skomplikowanym procesem, dlatego warto pamiętać o najważniejszych aspektach. Organizując wydarzenie, należy zadbać o jak największy rozgłos poprzez promocję w sieci oraz reklamę outdoorową. Najważniejsze jest także sprecyzowanie celu eventu i dopięcie wszelkich detali, aby event zakończył się sukcesem i pozytywnie wpłynął na wizerunek marki.

Agencja eventowa Wrocław, Warszawa 

O pomoc przy organizacji eventu warto poprosić doświadczonych specjalistów, którzy zajmą się projektem kompleksowo – od pomysłu, przez promocję i reklamę oraz samą realizację. Myślisz nad zorganizowaniem eventu? Zastanawiasz się, jakie atrakcje na imprezy firmowe wybrać? Nasza agencja eventowa z Wrocławia zajmie się tym. Napisz do nas, a udzielimy Ci darmowej konsultacji, podczas której znajdziemy najlepsze rozwiązanie dla celów, które chcesz osiągnąć. Od kilkunastu lat zajmujemy się event marketingiem dla naszych Klientów na terenie całego kraju. 

Potrzebujesz usługi event marketingowej?