Organizacja imprez w celach marketingowych – korzyści i skuteczne pomysły

Organizacja imprez

Organizacja imprez daje nam możliwość bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem, a więc zainteresowania go marką lub oferowanymi produktami / usługami. Im bardziej oryginalny pomysł, tym łatwiej będzie przyciągnąć uwagę odbiorcy i skłonić go do interakcji. Czemu warto włączyć eventy w swoją strategię marketingową? Jaki rodzaj eventu najlepiej wybrać? Kiedy poprosić o pomoc agencję marketingową? 

Jakie korzyści firmie daje organizacja imprez w celach marketingowych?

W zorganizowaniu eventu oczywiście nie chodzi tylko o to, aby jedynie się on odbył. Zanim zaczniesz planować wydarzenie, zastanów się, jaki cel chcesz osiągnąć. Aby Cię wspomóc, poniżej przedstawiamy Ci listę korzyści, jakie może przynieść skuteczny event marketing

Zwiększenie świadomości marki

Dzięki organizacji eventów firma może skutecznie zwiększyć świadomość marki wśród potencjalnych klientów. Dużo odbiorców z grupy docelowej często nie reaguje na ogromne ilości reklam, jakie są kierowane w ich stronę, dlatego bezpośredni kontakt z marką podczas wydarzeń jest bardzo wartościowy.

Budowanie pozytywnego wizerunku marki 

Chcąc zwiększyć sprzedaż, należy zadbać o zaufanie wśród odbiorców. Eventy pozwalają firmie pokazać się z jak najlepszej strony. To właśnie wtedy buduje się pozytywne relacje z odbiorcami i zyskuje się ich zaufanie.

Zwiększenie sprzedaży

Organizacja eventów branżowych pozwala firmom na bezpośrednią sprzedaż i składanie ofert potencjalnym konsumentom. Wydarzenia te ułatwiają to, ponieważ osoby na nich obecne są już zainteresowane daną branżą.

Pozyskiwanie leadów sprzedażowych

Eventy to idealna okazja do gromadzenia danych kontaktowych osób zainteresowanych produktem marki, czyli tzw. leadów sprzedażowych. W ten sposób marka poszerza swoją bazę potencjalnych klientów.

Integracja pracowników lub partnerów biznesowych 

Podczas organizowanych eventów firma dostaje okazję na bliższe zapoznanie się ze swoimi pracownikami lub partnerami biznesowymi. Pozwala to na zacieśnianie więzi i budowanie pozytywnych relacji, które mogą być korzystne w przyszłości.

Możliwość promocji swoich produktów lub usług 

Na eventach marka dostaje okazję do promowania swoich produktów i usług, dzięki czemu potencjalni klienci mogą zapoznać się z jej ofertą.

Zaistnienie w mediach

W dzisiejszych czasach prawie każdy dzieli się swoim życiem w Internecie, więc obecność marki w social mediach swoich klientów, którzy odwiedzają jej eventy automatycznie tworzy reklamę oraz zwiększa jej zasięg. Pokazywanie obcowania z marką przez klientów wpływa również na jej wiarygodność. 

Pomysły na event firmowy – Jakie wydarzenia najskuteczniej służą promocji?

Zapewne zastanawiasz się, jaki event będzie idealny dla Ciebie i szukasz pomysłów, które pomogą Ci zrealizować założone cele. Chętnie pokażemy Ci kilka przykładowych realizacji z naszego portfolio, które być może Cię zainspirują. Sprawdź również, jak zorganizować event.

W 2017 roku mieliśmy przyjemność realizować ogromny projekt – otwarcie nowego centrum handlowego we Wrocławiu. Naszym priorytetem było więc to, aby jak największa liczba mieszkańców miasta dowiedziała się o nowym miejscu i odwiedziła obiekt w tygodniu inauguracyjnym. Dlatego zorganizowaliśmy cykl wydarzeń z obszaru ambient marketingu w przestrzeni miejskiej (m.in. rozdawaliśmy kawę czy przekąski), a otwarcie poprzedzała ogromna akcja promocyjna (Internet oraz outdoor). Podczas eventu otwarcia skupiliśmy się na efekcie “wow” – zorganizowaliśmy pokazy mody oraz warsztaty kulinarne, konkursy z nagrodami, zaprosiliśmy znanych artystów oraz influencerów. 

Jeśli chcesz popracować nad pozytywnym wizerunkiem marki, świetnym rozwiązaniem będzie event ekologiczny lub charytatywny. Razem z Ceneo biliśmy rekord Guinnessa w zbieraniu karmy dla zwierząt, w podkarpackim centrum handlowym natomiast we współpracy ze schroniskiem zachęcaliśmy do adopcji zwierząt i szukaliśmy kochających domów dla piesków. W gdańskiej galerii handlowej nadawaliśmy rzeczom drugie życie, zachęcając do wymieniania się ubraniami pod okiem stylistki. 

Chcesz zwiększać sprzedaż swoich produktów? Zorganizuj akcję prosale i nagradzaj klientów za zakupy! Za okazanie paragonu o danej wartości klient może otrzymać atrakcyjną nagrodę. Pomysły na upominki mogą być niezwykle kreatywne i wcale nie muszą być kosztowne. 

Jak pisaliśmy we wcześniejszym akapicie, organizowanie wydarzeń prosprzedażowych może być dla Ciebie źródłem leadów, czyli kontaktów, które później możesz wykorzystać do przedstawienia swojej oferty w formie newslettera czy bezpośredniej sprzedaży telefonicznej. Mieliśmy okazję przeprowadzać takie akcje wielokrotnie, np. nasze hostessy zachęcały do zapisywania się do programu lojalnościowego galerii handlowej, za co otrzymywali upominek w postaci zestawu ziół lub bambusowego składanego kubka (prezenty były więc w duchu eko!). Zebrani w ten sposób uczestnicy programu regularnie otrzymują mailing z dedykowanymi zniżkami, które mogą wykorzystywać podczas zakupów, co dodatkowo stymuluje sprzedaż. 

Wydarzenie może Ci te przynieść spory rozgłos w lokalnych mediach lub mediach społecznościowych poprzez treści publikowane przez uczestników. Przykładem może być organizacja koncertów znanej gwiazdy czy castingu na twarz marki, która bierze potem udział w tworzeniu materiałów promocyjnych do social mediów czy kampanii outdoorowych. Osoby uczestniczące w tego typu eventach bardzo chętnie udostępniają zdjęcia i relacje na swoich profilach, co generuje zasięg organiczny dla brandu.

Kiedy warto zwrócić się do agencji eventowej?

Współpraca z agencją eventową jest opłacalna i czasami wręcz niezbędna. Wsparcie specjalistów jest bardzo ważne w każdej branży, natomiast przy organizacji dużych imprez oraz wydarzeń powinno się skorzystać z pomocy osób bardziej doświadczonych. Organizacja takich eventów wiąże się z dużą liczbą formalności i drobiazgów, które mają tendencję do przytłaczania organizatorów, dlatego w takich sytuacjach z pomocą przychodzą agencje eventowe, które dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu bezbłędnie zrealizują dowolne wydarzenie.

Eventy przeznaczone dla pracowników oraz kandydatów podnoszą morale wewnątrz firmy oraz kreują wizerunek wśród potencjalnych pracowników. Dlatego też wszelkie konferencje, szkolenia, targi warto organizować z pomocą agencji eventowej, która znajdzie odpowiednią salę konferencyjną na to wydarzenie oraz zadba o detale, odpowiednią atmosferę i zadowolenie uczestników.

Planując mniejsze eventy, takie jak bankiety czy spotkania z klientami, również warto podjąć współpracę z agencją eventową. Pomimo że wydarzenia są mniejsze, to wymagają dopięcia na ostatni guzik, dzięki czemu możliwe jest pozyskanie nowych klientów.

Agencje zajmujące się event marketingiem wnoszą wiele doświadczenia i zalet podczas organizacji wydarzeń. Taka współpraca jest, bez wątpienia, opłacalna i korzystna dla firm ze względu na korzyści, jakie przynosi.

Eventy firmowe Wrocław, Warszawa i reszta Polski

Nie masz pomysłu na wydarzenie dla swojej firmy? Chcesz zorganizować event, ale zupełnie nie masz pojęcia, jak się za to zabrać? Chcesz, aby Twój event był przygotowany perfekcyjnie w każdym calu? Zgłoś się do naszej agencji eventowej z Wrocławia, która przygotuje i skoordynuje dla Ciebie wydarzenie na terenie całej Polski. Od kilkunastu lat z powodzeniem zajmujemy się event marketingiem. Mamy w swoim portfolio oryginalne eventy sportowe, modowe, ekologiczne, kulinarne czy charytatywne. Skontaktuj się z nami – chętnie udzielimy Ci darmowej konsultacji! 

Potrzebujesz wsparcia przy akcjach sprzedażowych?