Dlaczego warto inwestować w SEO na stronie firmowej?

Co to jest SEO?

Masz wrażenie jakby Twoja strona internetowa nie „wyskakiwała” w trakcie wyszukiwania w Google? Chciałbyś, aby była ona bardziej widoczna? Z pomocą przychodzi narzędzie SEO, które sprawia, że pozycja strony w wyszukiwarce jest wyższa. Pozwala na zwiększony ruch organiczny, który oznacza wszystkich użytkowników trafiających na strony internetowe za pośrednictwem wyników wyszukiwania wyświetlanych przez wyszukiwarki internetowe i jednocześnie nieoznaczonych jako reklama. Dodatkowo, monitoring tej pozycji pomaga nam ocenić progres pozycjonowania oraz w jakim kierunku zmierza wdrażana kampania. Wydaje się trudne? Spokojnie, już tłumaczymy.

Co to jest pozycjonowanie stron i SEO?                       

SEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej w celu zwiększenia widoczności i ruchu z wyników wyszukiwania. Bardzo często definicje tego narzędzia są skomplikowane i podane z użyciem branżowych terminów. Najprościej: SEO, potocznie nazywane pozycjonowaniem stron, można wytłumaczyć jako szereg procesów, które wpływają na to, żeby dana strona internetowa ukazała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania dzięki, związanym z jej tematyką, popularnym słowom kluczowym. Optymalizacja strony internetowej pod kątem algorytmów wyszukiwarki Google jest fundamentem skutecznego SEO.

Istnieje wiele opinii na temat tego czy te dwa pojęcia: pozycjonowanie organiczne stron i SEO – powinno się traktować jako dwa oddzielne narzędzia, czy też jako synonimy. Pierwsze z nich to szereg działań, które prowadzą do polepszenia pozycji naszej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Aby tak się stało, niezbędnym jest spełnianie wytycznych odgórnie narzuconych witrynom przez wyszukiwarkę Google. Dlatego też SEO uważa się za integralną część strategii pozycjonowania.

Dlaczego powinieneś prowadzić działania SEO? Inwestując w SEO, zależy nam przede wszystkim na poprawie widoczności strony firmowej, co łączy się również ze wzrostem ruchu. Jedną z ważniejszych korzyści tej inwestycji może być zwiększenie sprzedaży, czyli coś, do czego dąży każdy przedsiębiorca.

Jakie czynniki wpływają na SEO?

SEO to ogólny termin, pod którym znajdziemy wiele technik, które wspierają cały proces podnoszenia pozycji strony internetowej. Można wyróżnić trzy podstawowe segmenty: optymalizacja, content marketing oraz link building.

Przez hasło optymalizacja rozumiemy wszelką analizę oraz poprawę błędów, które ograniczają wyższą pozycję w wyszukiwarce. Optymalizacja jest poprzedzana audytem SEO, który oznacza wcześniej wspomnianą analizę, na podstawie której będzie możliwe wprowadzenie wymaganych zmian. Dokładniejsze zoptymalizowanie witryny pozwoli na osiągnięcie lepszych wyników. Przyczynia się do tego również techniczne SEO, które polega na poprawie działania strony pod względem technicznym tak, aby pozbyć się wszelkich wad wyłapywanych przez algorytmy i roboty wyszukiwarki, np. wprowadzenie poprawek w kodzie strony lub uzupełnienie brakujących danych.

Kolejna technika wykorzystywana do uskutecznienia procesu pozycjonowania stron WWW to content marketing. Jest to nic innego jak, m.in. sparafrazowanie treści znajdujących się na stronie. Wiąże się to z uzupełnieniem tekstów właściwymi frazami, dzięki którym użytkownicy będą w stanie wyszukać daną stronę internetową. Dlatego też na etapie optymalizacji musimy przeprowadzić analizę słów kluczowych.

Po content marketingu przychodzi czas na link building, który można tłumaczyć jako pozyskiwanie, bądź też rozbudowę linków zewnętrznych. Proces ten prowadzi do tworzenia hiperłącz, które kierują użytkowników ze strony internetowej A do strony B. Jeśli przychodzące linki pochodzą ze stron z wysokim PageRank, sprawią one, że Google doceni witrynę i „wrzuci” ją na wyższe pozycje. Należy starać się o ich dobrą jakość, a nie o ilość, ponieważ algorytmy wyszukiwarki mogą blokować pozycję domeny. Te zagadnienia mogą wydawać się skomplikowane dla wielu przedsiębiorców, ale z drugiej strony prowadzą do zwiększenia ruchu organicznego danej witryny i sprawiają, że statystyki odwiedzin stron rosną, dlatego warto zainwestować i powierzyć to zadanie profesjonalistom.

Jak wybrać dobrą agencję SEO?

Coraz częściej przedsiębiorcy korzystają z usług agencji SEO, ponieważ każdej firmie zależy na polepszeniu swojego wizerunku w sieci. Zwłaszcza teraz kiedy marketing w Internecie jest najpopularniejszą techniką zdobywania klientów. Takie agencje dbają o to, aby dana strona pojawiała się w pierwszych wynikach wyszukiwania oraz sprawiają, że strona jest bardziej widoczna dla klientów, co oczywiście prowadzi do zwiększonej sprzedaży.

Jak zatem wybrać agencję, która oferuje skuteczne pozycjonowanie i najlepiej pasuje do wybranych potrzeb? Jest wiele agencji, które oferują usługi SEO i jest z czego wybierać. Na początek musimy przemyśleć cel inwestowania w zakup tych usług. Twój cel powinien być podobny do tego, do którego dąży w swoich działaniach agencja.

Kolejnym czynnikiem, który trzeba wziąć pod uwagę jest koszt pozycjonowania strony. Wiadomo, że nikt nie chce przepłacać, ale powinno się być uważnym, ponieważ w Internecie można znaleźć wiele ofert, które obiecują bardzo tanie i szybkie np. pozycjonowanie sklepu internetowego. Takie oferty często są ukierunkowane na nieświadomych oraz niedoświadczonych przedsiębiorców, co może doprowadzić jedynie do kłopotów i straty pieniędzy. Ważnym jest, żeby pamiętać, że proces poprawiania pozycji w Google jest procesem długotrwałym i wymagającym wysokiej jakości działań. Warto więc zainwestować trochę więcej pieniędzy, żeby być pewnym, że strona internetowa jest w dobrych rękach.

Polecamy również wziąć pod uwagę okres wypowiedzenia w razie niezadowolenia z usług i efektów pracy agencji. Są sytuacje, w których przedsiębiorcy dopiero, gdy efekty nie spełniają ich oczekiwań, orientują się, że podpisali umowę, w której okres wypowiedzenia trwa nawet do kilku lat.

Podczas pierwszych rozmów z agencją warto zwrócić uwagę na to, czy łapiesz dobry kontakt ze specjalistą, ponieważ każdy chce, żeby taka współpraca przebiegała płynnie i bez problemów. Bez dobrego kontaktu może być trudno o zadowalające efekty.

Większość agencji świadczących tego rodzaju usługi posiada wykwalifikowane grono specjalistów z zakresu pozycjonowania. SEO zawsze będzie generować ruch, który przyniesie większą sprzedaż i jest to jedna z najlepszych metod na pozyskiwanie nowych oraz wartościowych klientów. Wybierz mądrze!

Chcesz poprawić SEO swojej strony?